Skoči do sadržaja
Foto: Louisa Gouliamaki/AFP

Trećina mladih misli da se EU mora više posvetiti zaštiti klime i okoliša

calendar

Eurobarometar za mlade pokazuje da stanovnike EU u dobi od 16 do 30 godina najviše zabrinjava rast cijena, a slijedi zaštita klime i okoliša. Mladi se uglavnom informiraju na društvenim mrežama i redovito nailaze na dezinformacije.

Trećina mladih Europljana smatra da Europska unija u narednih pet godina mora usmjeriti svoju pozornost na okoliš i klimatske promjene. Pokazuje to danas objavljeni Eurobarometar o mladima.

Jedina tema koja mlade u EU, a ispitivanje je provedeno u dobnoj skupini od 16 do 30 godine, brine više od klime i okoliša je rast životnih troškova. Zabrinutost zbog ove teme izrazilo je 40 posto mladih koji su sudjelovali u istraživanju.

U Hrvatskoj mlade također najviše brinu rast cijena te gospodarstvo i radna mjesta (po 41 posto). Udio onih koji ističu klimatske promjene i brigu o okolišu kao ključni problem nešto je manji od EU prosjeka te iznosi 28 posto. Više od klime i okoliša brinu ih pristup socijalnoj zaštiti i zdravstvenoj skrbi (37 posto).

Izvor: Eurobarometar

Više-manje slični rezultati bilježe se diljem EU. Na istoku EU se vidi nešto veći interes za problematiku sigurnosti i obrane; u Češkoj, Poljskoj i Estoniji ovo pitanje ključnim smatra oko trećine mladih, u usporedbi s 21 posto na razini EU.

“Slušanje mladih Europljana i razumijevanje onoga što ih brine ključno je za političare, donositelje odluka i za europsku demokraciju. Mladi su danas zabrinuti zbog rasta cijena, klimatskih promjena, sigurnosti i izgleda da pronađu dobar posao. To su pitanja na koja se moramo referirati u svakoj odluci i zakonu koje donesemo. U protivnom riskiramo gubitak generacije zbog razočaranja”, kazala je Roberta Metsola, predsjednica Europskog parlamenta.

U istraživanju su mladi Europljani odgovarali i na pitanja o glavnim izvorima informacija vezanim za politička i društvena pitanja. Očekivano, najviše se informiraju na društvenim mrežama.

Izvor: Eurobarometar

Društvene mreže su glavni izvor informacija za 42 posto ispitanika, a slijedi televizija s 39 posto. Zanimljivo je pritom napomenuti da televiziju gleda starija kohorta mladih, u dobi od 25 do 30 godina. Ispitanici u Hrvatskoj o aktualnostima se također uglavnom informiraju na društvenim mrežama (48 posto), a slijede televizija (40 posto) te portali (32 posto).

Instagram je vodeća platforma za političke i društvene vijesti među mladima (47 posto), a slijedi ga TikTok (39 posto). Twitter koristi samo 21 posto mladih. U Hrvatskoj su ispitanici na prvo mjesto stavili Facebook (54 posto), na drugo YouTube (35 posto), treći je Instagram (33 posto), a četvrti TikTok (29 posto).

Izvor: Eurobarometar

Znatna većina (76 posto) mladih vjeruje da su bili izloženi dezinformacijama. Međutim, 70 posto sudionika u anketi uvjereno je da može prepoznati dezinformacije. Ispitanici iz Malte i Hrvatske bili su najsigurniji u svoju sposobnost prepoznavanja dezinformacija, dok su ispitanici iz Austrije, Njemačke i Slovenije bili najmanje sigurni.

Imate pitanje za Klimatski portal? Želite nam predložiti temu za koju mislite da bismo je trebali obraditi? Želite nam uputiti pohvalu ili kritiku? Kontaktirajte nas na [email protected] ili putem WhatsAppa ili Facebooka.